fbpx
info@muveszlelkek.hu

Hónap: 2021 január

Online akvarell- és gouache tanfolyamok, hírek, érdekességek a festés világából

Valentin-napi képeslap

Valentin-napi képeslap készítése saját kezűleg – videóval

Ha szeretnéd meglepni párodat egy saját készítésű Valentin-napi képeslappal, akkor ez a cikk neked szól! Az ingyenes videómból megtudhatod, hogy hogyan készítsd el ezt a Valentin-napi képeslapot akvarell-technikával.

ecsetek

A világ 5 legdrágábban eladott festménye

MónikaOlajos Mónika vagyok. Már több, mint 15 éve foglalkozom különböző művészeti technikákkal. Néhány általam kedvelt technika: akvarell, gouache, ceruzarajz, zentangle, üvegfestés, selyemfestés. Remélem, hogy blogomon hasznos információkat találsz, akkor is ha még csak most ismerkedsz ezzel a területtel és akkor is, ha már régóta foglalkozol valamilyen művészeti ággal. muveszlelkek.hu

New York kávéház

A kávé és a művészet

Az espresso és a latte beszélgetnek.
Ma is magával ragad ez a mesebeli sztori, melynek valóságtartalmát a mai napig rejtély övezi.
Varázslatos a kávé, mint alapanyag. Ha iszod zamatos, illatos, már amikor készül, mindent beleng és átjár a finom frissen őrölt kávé illata. A másik magával ragadó tulajdonsága pedig, amit festés közben vált ki az alkotóból. Gyakorlatilag úgy működik, mint egy vízfesték. Csak pakolod egymásra a rétegeket és ezáltal alakulnak ki a világosabb-sötétebb tónusok.

meditáló nő

Meditáció a művészetben

Meditáció és művészet? Hogyan kapcsolódik egymáshoz a kettő? A mai cikkemben erre keresem a választ. El tudod képzelni, hogy mit jelent, miben más az, ha meditatív állapotban ülsz neki alkotni? Hidd el, ég és föld a különbség. Még magad sem hinnéd, hogy mire vagy képes.

Először is, a legfontosabb, hogy lehetőség szerint ne nagyon zökkentsen ki senki és semmi a folyamat során. Próbáljunk meg egy nyugodt zugot keresni, öltözzünk át egy kényelmes ruhába. Esetleg elindíthatunk a háttérben egy számukra kellemes meditációs zenét, gyújthatunk egy füstölőt, vagy egy illatmécsest. A lényeg, hogy próbáljunk meg kellemes atmoszférát teremteni magunknak.
Ezután hunyjuk be a szemünket és csendesítsük el a gondolatainkat. Figyeljünk a légzésünkre! Próbáljunk meg nyugodtan, egyenletesen lélegezni! Igyekezzünk ellazítani a testünket.
Meditáció közben kiüríthetjük gondolatainkat, de akár rá is koncentrálhatunk valamire. Például egy elkészítendő képre, vagy egy adott hangulatra, emlékre, történésre.